There was an error in this gadget

Sunday, July 15, 2012

Menangis sebab tu jer..?

Assalamualaikum..
Selamat petang..

Hahahaha..bagi aku gelak dulu..hahaha..kalo ade orang baca cerita ni mesti pikir apela atun ni. Sikit punya hal pun nak nanges..be matured la weh..!! Hahaha..

(Amende citernye tun?)

Gini citernye..beberapa hari lalu aku berpuasa. Dalam hati ni niatnye nak minum air best..sejuk masa bukak puasa nanti. Alang-alang hari tu aku pegi jalan-jalan,dicari la air best tu. Maka terbeli lah air Ribena Cranberry+Blackcurrent. Siap simpan dalam peti ais tempat beku tuh nak bagi sejuk dia kaw-kaw.

Masa berbuka pun tiba..dengan makanan yang ala-ala kadar bersama air Ribena tadi. Minum air masak dulu pastu minum Ribena seteguk..lepas makan nanti minum balik. Tengah-tengah makan,adik aku mintak air Ribena aku sikit. Camne entah,tersilap teknik pegang cawan tu,maka tertumpah la air itu.Habis!

Dengan tidak ditahan-tahan,aku terus menangis kekecewaan.T_T..yela,air yang diidam-idamkan dah habis secara tiba-tiba. Adik aku dah cuak tengok aku menangis. Macam-macam air lain dia offer tapi aku tak nak. Tetap dengan kekecewaan. (Bila ingat balik,hahahahahahaha..ketawakan diri sendiri)

Lepas ummi pujuk,baru aku natural balik. Teringat pesan abah,apa yang kita dapat tu semuanya rezeki daripada Allah. So,itu bermakna air ribena itu bukan rezeki aku pada hari itu. Tidak mengapalah. Sebagai gantinya,jus oren+anggur hijau di'blend' sendiri menjadi pembasah tekak. Sedap gop..hehehe..

Hahaha..sengal atun..hehehe..Sekian sahaja cerita maghrib hari..
Wasalam..

No comments:

Post a Comment