There was an error in this gadget

Sunday, September 16, 2012

Patah tumbuh hilang berganti

Assalamualaikum dan selamat hari Malaysia!
Sunyi betul hari ni.Betul-betul cuti ni.

Hm..tajuk entri ini..mengenangkan balik anak kucing kat rumah. Muzy namanye. Tapi dah mati. Wuuu..sedih betul.Rasa macam aku baru je belai-belai dia.Bagi mandi..buang taik mata kat mata dia.Sekarang Muzy dah tak de.Muzy mati tersepit dalam saluran air daripada atap. 

Berita menyayat hati tu menggetarkan otak aku.Susah nak cerna berita tu.Muzy nakal betul tapi manja.Senyap je bila dalam pangkuan aku.Suka tangkap ekor mak dia,Miuwe.
Sekarang semua tu dah tinggal kenangan.I'll always love u Muzy.

Kemudian dikhabarkan pulak berita Miuwe bunting lagi. Benarlah kata pepatah patah tumbuh hilang berganti.Semoga Muzy selamat melahirkan anak-anak kucing yang baru yer.

Sekian
Wasalam

Saturday, September 8, 2012

Semester baru,azam pun baru..

Assalamualaikum dan selamat pagi..
anda sudah makan? Branch ke?(Breakfast+lunch)
Aku ler tu mengambil inisiatif Branch. Jimat belanja.


Pada saat dan ketika entri ini ditulih,aku sudah tak berada di tanah ganu terchenta. Sudah balik ke utara sana. Semester baru akan bermula lusa. So,untuk semester baru ini aku berazam untuk kurang bermain-main,kurang bershopping-shopping,lebihkan makan supaya berat naik dan ape lagi yer..menjaga kesihatan supaya tak menderita sakit macam dolu.

Semoga dengan beradanya aku di tahun 3 ini,aku semakin rajin.Amin..untuk semua orang jugak..semoga anda semakin rajin.

Sekian..
Wasalam...