There was an error in this gadget

Wednesday, August 1, 2012

LoVely 31/7..

Assalamualaikum dan salam bulan kemerdekaan.
Selamat pagi dan selamat berpuasa...(^_^)

   Hoyeh..dah bulan lapan. Hari ni satu hari bulan lapan. Semalam 31/7. Semalam adalah hari yang mengembirakan. Semalam adalah hari aku hyperactive. Kesian adik aku,tak lena tido..muhehehe..

    Semalam,untuk pertama kali dalam hidup aku..melalui sekatan jalan raya JPJ dan disuruh ke tepi. Oih,sape tak cuak kena suruh ke tepi nak buat pemeriksaan. Rasa macam terloncat perut ke tekak. Aku pun buatla seperti yang diarahkan. Parking tepi jalan.Nampak sorang akak driver kancil,status macam aku jugak..ade "P". Siap bertikam mulut dengan sorang pegawai JPJ. Ape ni? Tawakal jela atun..Sebaik berhenti,sorang pegawai JPJ wanita,cun jugak datang..."Adik,mintak lesen.."muka tak senyum tapi berhemah betol dia mintak lesen aku. Cepat-cepat aku keluarkan lesen gambar muka tembam. Tangan menggeletar abih. Padahal orang tu mintak lesen je.(-_-)" Seminit kemudian,lepas pegawai tu tengok kiri, kanan,depan,belakang kereta yang aku bawak,aku dan kereta serta penumpang dibenarkan membawa diri.Umi dengan adik aku gelak je bila tengok aku ketar-ketar serah lesen kat pegawai tadi. First time beb..! Mane tak cuak.

   Petangnya aku dan adik menghantar diri sendiri menjalankan misi yang diarahkan oleh abah. Misinya: Pergi Farmasi Aiman.Beli Ubat-ubatan Yang Diperlukan. Seterusnya Cari Yakult! Misi tambahan oleh umi: kalau pergi bazar,belikan sayur keladi. Orait abah dan umi..anakanda menjunjung perintah. Ditakdirkan Allah SWT,dalam menjalankan misi terakhir iaitu misi mencari sayur keladi,aku terjumpa dengan kawan lama yang memang sangat-sangat aku nak jumpa. Setiap hari aku teringat kat dia..mandi tak basah,tido tak lena,makan tak kenyang..cewah! Tak lah sampai gitu sekali. Aku jumpa balik Ayu! Kawan aku yang kiut..oh,Alhamdulillah..=)

   Ketika perjalanan pulang selepas menyempurnakan misi,aku menerima mesej daripada bestfriend aku zaman SPM dulu..Eh,U'u!Wah..dah dua orang kawan lama...kita menjalin ukhwah balik.They make me smile again.
[Nok senyum weh rase..=))))]

    Dan semalam juga ialah hari lahir abang hensem aku yang ke-23."Uqbah Muslim"..aku pun tak tau bila dia letak "Muslim" tu kat belakang nama dia.Haha..Harap dengan adanya "Muslim" itu,abang akan menjadi muslim yang sejati. Pesanan dari adikmu,"Atun Muslimah"..hehe:Sila beri aku kakak.

Semoga hari ini lebih baik daripada semalam,dan esok lebih baik daripada hari ini.Wallahualam.
Sekian..
Wasalam..

Yang benar,
__@tun__

No comments:

Post a Comment