Thursday, November 10, 2011

Two children..

Assalamualaikum,
Selamat pagi,
Selamat Hari Kamis..uit,da hari Kamis..
Hehehe..=)

Siapakah two children itu? Planning aku ke nak bape orang anak lepas kawin? Hohoho..that two children aku nampak kat satu tempat makan nasik ayam kat Batu Buruk.

Semalam aku pegi bandar ngan umi ngan abah aku.Singgah la makan nasik ayam.Kat situ ade satu famili yang ada dua orang anak.A boy and a girl dalam lingkungan umur 3-5 tahun.Aku rase ayah dia cina sebab dari sisi nampak macam cina(sempat jeling suami orang)..maknye pulak cantik..macam pakistan.Muka budak dua orang tu pun macam melayu tak melayu je.

Pastu kat kedai tu ade dua ekor kucing.Chomel-chomel..jalan-jalan kat area-area meja yang ade orang..nak makan jugak.Adela sekor kucing jalan-jalan dengan gaya catwalknye kat bawah meja famili tu makan.Budak pompuan tu takut kucing.Menjerit panggil umi dia.Abangnya tak takut kucing.Kesian budak pompuan tu tak senang makan..takut kucing gigit kaki dia.

Perkara macam tu normal la kan...yang menarik perhatian aku,dua orang budak tu speaking omputeh.Ya Allah,comelnye..mak ayah diorang cakap melayu tapi kadang-kadang ayah dia cakap omputeh sket-sket.Budak pompuan tu menjerit "Umi,the cat!...."ade lagi sambungan dia tapi aku tak bape paham sebab ada pelat-pelat lagi.

Si abang yang tak takut kucing ni try tenangkan adik dia,"Don't scared.The cat is not a tiger.I'll shhuuh it away".Waa..gaya dia cakap dah macam Ron dalam citer Harry Potter bercakap.Bagi aku sangat menakjubkan la kalo gitu kat Terengganu ni.Kat KL len citer la...Orang sekarang dah nampak kepentingan bahasa Inggeris tu dalam kehidupan.

Bila aku ade anak,hehehe..aku nak sorang anak aku belajar bahasa mandrin,sorang lagi belajar bahasa tamil,sorang lagi bahasa arab,sorang lagi..(eh,ramai pulak anak aku ni)..hahaha..menguasai banyak bahasa,untung maa..

Sekian,cerita aku..Wasalam.v(^_^)

No comments:

Post a Comment