Wednesday, November 9, 2011

Orang kasi cuti,balik la rumah..

Assalamualaikum..

I'm home..Seronok maa boleh duduk rumah.Tade rase gundah gulana bila lihat muka abah ngan umi.Tapi bila nampak muka buku Static,Engineering Entrepreunership(betol ke eja ni?),hati jadi serabut balik.Aiyo..bukak kelas minggu depan ada test.Ni mau kira angle pun aku masih kelilu..

Haiyo..Atun jangan banyak mengeluh..Tade bagus.This time ar,I want to tell kebaikan duk kat rumah bersama umi ngan abah.Pertamanya,mestila makan tak yah bayar macam kat kafe.Kena suruh makan banyak pulak tu."Atun,ambik ikan dua ekor ea.."Mane nak dapat kalo duk asrama ikan 2 ekor free..Sekoq pun dah kena bayar singgit.

Kedua,ade tv..kat asrama tade tv..ade sebenarnya tapi tak jumpa kat mane.Kalo kat rumah boleh tengok tv bila-bila masa kita suka..channel mane kecuali kalo kena fight dengan abah,berebut channel.Hehehe..

Ketiga,boleh jalan-jalan.Abah selalu bawak jalan-jalan.Kalo kat asrama nak jalan-jalan kena tunggu bas.Bas limited,kalo penuh terpaksa bersesak-sesak.Kat rumah tak yah macam tu.

Keempat,ada orang ingatkan kita.."Atun,dah nak dekat pukul 7 ni..gi semayang asar.Tak baik tangguh-tangguh.."..tu biasa umi aku yang cakap.Kalo kat asrama,tade sape nak ingatkan macam tu.Sendiri mau ingat laa..

Kelima,kat rumah banyak kucing.Terbaru aku kira ade 5-7 ekor kucing belakang rumah.Mereka datang silih berganti.Mereka?hehehe..Kat asrama ade jugak kucing tapi tak boleh nak bela.Memelihara binatang di asrama adalah dilarang.But dalam hati aku,aku nak bela kura-kura.

Actually banyak lagi kebaikan duk kat rumah ni.Namun begitu,(tetiba terskema)kita tak boleh duk rumah je.Kena cari pengalaman kat luar jugak untuk kebaikan masa akan datang.Takkan la kita nak bergantung sepenuh masa dengan mak ayah kan..hm..macam mane pun,home sweet home.

Sekian..Wasalam..
p/s: Rasa macam bahasa melayu aku dah tunggang langgang.

No comments:

Post a Comment