Thursday, November 10, 2011

23 la sesuai..

Assalamualaikum..
This topic make my heart beating faster.Dupdup..dupdup..dupdup..
Tajuk ape ni..23..saiz seluar ke..?
Dak eh..ni tajuk tentang KAWIN.
Kawin??
Yes..........

Semalam isu ini hangat diperdebatkan oleh umi & abahku dalam kete on da way nak gi Bandaraya Kuala Terengganu.Cam mane boleh tercetus tajuk ni aku tak ingat.Aku yang tengah drive ni rase panas je muka.Awatla time ni cakap pasal kawin...

My opinion:Nak kawin lagi 5 taun.25 ke 26 ok la..
My umi's opinion:Atun keje la lama-lama sikit dulu baru kawin.
My abah's opinion:Uish,23 molek la..dah graduate,dapat keje,kawinla..(aku terkedu)

Abah kata: pompuan ni ada masa laku dia..supposed umur 18 ke 19 dah kawin tapi tu untuk orang yang tak sambung belajar ataupun tak keje la.Kalo nak kejar kerjaya dulu,nak kena ade sebuah rumah dulu baru kawin..alamatnye andartu la pompuan tu melainkan pompuan tu anak orang kaya.Macam Atun masuk ijazah umur 19..umur 23 dah graduate..dapat keje..insya Allah kawin la time tu..

Aku: Speechless.Telan air liur banyak kali.23 tu da tak lame..lagi 3 taun..amma..aku plan lagi 5 taun..aiyoo..mulut abah aku ni masin..biasanye ape yang abah cakap mesti jadi..I'm so scared..

Ohoho..sekian je lah..wasalam..

No comments:

Post a Comment