There was an error in this gadget

Monday, June 7, 2010

sakit hati...

Assalamualaikum..
Che ton back..(moody sket)

Huhuhu...tak sewonokla cuti sekolah cenggini...Aku sekolah ke??
Bila adik-adik balik best tapi tak best gak bila diorang malas nak buat keje. Hailoh..susah hati mak ngan ayah tengok. Anak dara tak nampak macam anak dara. Buat sedih jerk.
Dah...malasla nak citer pasal tu. Tak pasal-pasal laptop ni kena baling free-free kat dinding.

Hari ni nak citer ape erk?Ha...ada dua citer.Ari tu aku dengar aura senyum pagi kat Ganu FM. Ade lar citer lawak yang aku dah ingat-ingat lupa.

Cerita 1:
Al-kisahnya,seorang wak jawa mengajar cucu perempuannya tentang solat.

Wak:Aa...cucuku,rukun Iman ada berapa?
Cucu:Ada 6 tok.
Wak:Aa..pandei kamu..rukun Islam pulak?
Cucu:Ada 5 tok.
Wak:Waduh-waduh,bagus bener kamu ni.Kamu sudah solat?
Cucu:Sudah tok.Awal-awal lagi saya sudah solat.
Wak:Aa..begitula cucu kakek.Aa..mula-mula kita solat apa?
Cucu:Subuh.
Wak:Selepas subuh?
Cucu:Zohor.
Wak:Aa..pandei.Lepas Johol?
Cucu:Singapore tok.
Wak:??????

Hehehehe...itulah cerita wak yang pelat tak boleh sebut zohor. Jadinya johol. Jangan mare ye,,
gurau-gurau sajer..

Cerita 2:
Seorang lelaki bekerja di tingkat 10 di menara KLCC.Sedang dia leka membuat kerja,tiba-tiba...

Suara:Osman!Osman! Tadi bini kau call. Dia kata emergency.

Suara tadi begitu mencemaskan.Maka lelaki tadi terus jadi kalut dan tanpa sempat berfikir panjang,dia melompat keluar daripada tingkap. Semasa sampai di tingkat 6,dia teringat,

"Eh,aku mana ada telefon!"

Ketika mencecah tingkat 3 pula,dia terfikir,

"Eh,aku mana ada bini!"

Dan ketika tubuhnya hampir mencecah tanah,dia terus tersedar,

"Eh,nama aku bukan Osman!"

Hohoho...laju sangat tu bang. Sebut je pasal bini,jalan tak pijak tanah.
So,fikir dulu sebelum buat.

No comments:

Post a Comment