Monday, December 26, 2011

mengeratkan silaturrahim..

Assalamualaikum..salam sejahtera..
tajuk sempena study week ni ialah mengeratkan silaturrahim..tiada kene mengena dengan subjek TITAS mahupun ETNIK.This is come from my own idea after i made observations for many days ago.

Pernah tak dalam bas,kite duduk sebelah dengan orang yang kita tak kenal,tiba-tiba kita bertegur sapa dengan dia.Amat jaranglah kan.Based on my experience yang selalu pegi sekolah dengan bas bintong kendalian pak cik harun,kalo orang yang duk sebelah tu kita tak kenal,maka tak sunyilah keadaan ketika itu..even,housmate sendiri pun kita cakap sikit-sikit jer..Aku la tu..hehehe..masing-masing ada mp3nye tersendiri..sumbat telinga dengan earphone pastu nyanyi sorang-sorang sampai tertido..aku la tu..hehehe..

Mp3 adalah salah satu sebab kurangnya komunikasi antara sesama manusia sejagat.tapi ok ape tak cakap dalam bas..tak ganggu orang lain..tak abih tenaga kita dengan bercakap..Hehehe..Yer..di situ terlihat kelebihan dan kekurangan Mp3..ahaha..Lagi,kacang juge penyebab kurangnye komunikasi..kenapa? Sebab bila kita makan kacang,tak dapat berhenti mengunyah.Bila tak dapat berhenti mengunyah,maka suara pun tak berapa nak keluar..nanti tersedak kacang..hohoho..

Sebebnarnya,keadaan ni bergantung jugak pada individu itu..kalo yang memang peramah,talkative...letak la kat mane je,mesti dapat kawan.Kalo yang memang hati batu,letak kat mana pun,berhati batu jugaklah dia..macam aku ni suam2 kuku..hehehe..orang nak tegur,tegurla..tak nak tegur sudah..kehkehkeh..ntah ape-ape..sekian sahaja..wasalam.

No comments:

Post a Comment