Monday, December 26, 2011

Jalan-jalan..

Assalamualaikum..salam tengah hari..
Hari ini hari Isnin..26/12..sekolah akan start tak lama lagi..
Hari ni aku jalan-jalan kat Kangar..nampak kehebatan jualan sempena pembukaan sekolah.
Para ibu bapa sibuk memilih baju sekolah untuk anak-anak mereka..bukan baju jela..kain,tudung,kasut,pensel,pemadam..semualah kelengkapan sekolah..beg tayar..beg tade tayar..hehe..

Dulu,masa aku sekolah,sangat jarang aku beli baju sekolah yang dah siap beli.Umi akan jahit sendiri baju sekolah untuk anak-anak perempuannya..Tapi masa form 5 aku beli baju sekolah sebab aku pakai kemeja.Hehe..Teringat dulu,aku tak nak pakai baju yang mak aku jaht sebab kaler baju tu tak same ngan tudung.Nyampah bila ingat balik..cam jahat pun ade jugak..

Tapolah,yang penting..zaman aku sekolah dah lepas.Tak ada lagi uniform putih kain biru turqoise..tak de lagi kain maroon baju putih,tak de lagi baju biru kain hitam..tak de lagi baju kemeja biru kain biru gelap..hahaha..tinggal kenangan.

Yang pasti,para ibu bapa amat berbahagia bila beli keperluan sekolah anak-anak mereka.Like my abah said,perasaan bahagia dan bangga dapat dirasa bila pilih baju sekolah anak-anaknya..dan perasaan itu tak berapa dapat dirasai kalo beli baju raya.

Pape pun..selamat belajar lah wahai adik-adikku..kakakmu ini sudah tua..hanya nasihat dan pertolongan ala kadar dapat kakak bagi..hahaha..sekian..

No comments:

Post a Comment