There was an error in this gadget

Thursday, May 3, 2012

cerita aku

Assalamualaikum...
Hahaha rindu sama kau..
Dah lama tak menconteng dimuka kau..
Cara nak menulis pun berubah suda..

Em..nak citer ape yer..bulan jatuh ke riba? Pungguk rindukan bulan..? Anak monyet mahu bulan..?
Nape semua pasal bulan ni..? Tanda soal atas kepala!
Sebab mustahil bulan jatuh ke riba,pungguk hanya boleh merindui bulan dan monyet memang takkan dapat bulan tu..So..? Apa maksudnye,,?

What I mean is..jangan mengharap kepada sesuatu atau seseorang kerana ia bisa meneciwakan. Sekiranya mengharap kepada Tuhan Yang Esa,nescaya kita tidak akan keciwa..

Mengapa anda berkata begitu..?
Kerana sesungguhnya ia benar sekali. Aku berharap kepada manusia,tetapi apa yang aku dapat hanya kekecewaan dan kesedihan hati. Bukan semua la..jika berharap dengan tuhan,memang takkan rasa kecewa,terluka sehingga bisa menangis. Aduyai,ni awat bersastera sangat hang ni..

Betui la..sebab sekarang aku masih kecalaran hatinya..sedangkan abah selalu pesan,bergantung harap hanya pada tuhan. Tapi tula,nama pun manusia. Mesti ade ikatan dengan manusia jugak kan.

Apa pun kuatkan hati,tabahla menghadapi segalanya. Walaupun orang tak memahami aku, insya Allah selagi hayat dikandung badan aku cuba menyenangkan hati orang lain..

~ni citer orang kecewa kan..? Haha..

No comments:

Post a Comment