Sunday, January 8, 2012

facebook

"Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
kau hantar pesanan suruh aku terima kamu..oohh
hatiku rasa sesuatu.."

Assalamualaikum
Selamat pagi..salam ari ahad..
menulis mengenai fb ni,zaman sekarang semua orang dah ada fb.Cuma segelintir je tade.Fb boleh jadi macam-macam..saluran untuk berkomunikasi,berniaga,men game,dapat kawan baru,pemberitahuan,contest..macam-macam ada..

Dengan fb jugak ade orang dapat jodoh,ade yang putus jodoh,ada yang cari jodoh.
Dengan fb jugak rasa marah,gembira,suka,nasihat,mengata,mengumpat and so on diketengahkan...
Dengan fb jugak gambar-gambar dapat di download..untuk tatapan orang lain..
Dengan fb,nasihat-nasihat agama diberi..Alhamdulillah..
but
orang yang memberi nasihat itu haruslah mengikuti nasihat yang dia sampaikan..
bukan sekadar terlahir di hujung jari sahaja..buatnye idak..

Sekarang dah ade fb timeline..dapat tengok yang lepas-lepas punya komen,punya post..

Sebab fb aku rasa gembira,sedih,kecewa,sakit hati,nak senyum,nak ketawa guling-guling,merindui,rasa nak gigit jari,cemburu,dapat idea,mendatangkan rasa lapar,rasa nak lempang-lempang,bahagia,tenang dan lain-lain.

Sebab fb aku dapat contact dengan kawan-kawan aku yang dah lama tak jumpa..terpisah ketika sekolah rendah.Budak sekolah menengah dulu..ada yang aku tak kenal pon..daripada kelas lain.Huhu..

Sebab fb aku dapat kawan baru..kenalan baru..kawan kepada kawan aku..kakak kepada kawan..abang kepada kawan..nenek kepada kawan tak jumpa lagi.

Sebab fb aku dapat tengok aktiviti orang lain..haaa...

Sebab fb aku dapat tengok gambar orang tengah posing pakai baju pengantin..yang bertunang punya gambar pun ada..

Sebab fb aku dapat tengok video,kecuali yang daripada youtube..tak boleh bukak. Nanti dia cakap.."sorry,an error occured.Please try again later"..Banyakla hang.

Semua pasal fb..tak letih pun tengok bende alah tu..nak letih cam mane..just duduk,klik,scroll,tengok,gelak kalo lawak..sometimes buat kita lupa sejenak dengan alam nyata.

Sekian
wassalam.

No comments:

Post a Comment