Sunday, January 8, 2012

best friends

Assalamualaikum..

Aii..banyak pulak entry aku pagi-pagi ni.Tiba-tiba idea mencurah-curah datang dalam otak.So,untu tidak membazirkan idea yang datang,haruslah ditumpahkan dalam bentuk karya penulisan.

Berkawan biar seribu,berkasih biar satu..tapi dalam beribu kawan mesti ada kawan yang baik..rapat ngan kita kan?Di sini ade ceritanya....

Di sekolah rendah
Masa sekolah rendah,ada sorang..namanya Natasha Atiqah bt Mat Amin.A doctor-to-be sekarang.Belajar kat cairo.Orangnya manis..pandai pulak tu.
Kami sama-sama compete dalam kelas..bertanding bukannya bermusuh.Kami tetap berkongsi rahsia..yang tak boleh tahan,minat orang yang sama.Ala..budak-budak..tau ape la sangat.Hahaha..

Di sekolah menengah
Fasa tingkatan 1-3
Masa ni kawan yang rapat dengan aku namanya Nor Hasmira Idayu bt Harun. Orangnya lasak..banyak mewakili sukan sekolah.Tapi perwatakannya nampak ayu je..padan dengan nama panggilannye ayu.Bermata bulat,mukanya kecik..
Ayu terror math.Masa form 2,aku mintak dia ajar buat angle..cikgu pun kagum dia boleh cari angle yang biasa-biasa orang tak boleh cari.

Fasa tingkatan 4-5
Dah pindah sekolah lain..jumpa Nurul Syahirah bt Mohamed@Omar.Si gadis ini kiut cam Heliza.Kalo kate adik beradik pun padan.Banyak mengajar aku subjek-subjek keras..seperti fizik,bio dan kimia.Selalu buat surat pendek-pendek.Cam kapel ade jugak..haha..tapi kami normal lagi.(^_^)

Di matrikulasi
Kat sini aku ada 3 best friends..mereka ialah Nurulhidayuh bt Wahid yang kecoh.Kalo dia senyap rase tak lengkap bilik tu,Siti Norshuhada bt Dollah ibarat seorang kakak yang pandai bergaya ,and Nor Syahida bt Shamsuddin,suara yang merdu dan lantang,tak yah guna mic..mereka ini rumate aku..bilik C1.1.3..KMNS..banyak suka duka dilalui bersama-sama..dengan karakter yang berbeza-beza membuatkan bilik tu ceria..sangat ceria.=)rasa macam satu keluarga yang bahagia..

Di universiti
Haa..kat sini dah tukar sikit..Muhammad Nur Khuzaimi b Mohd Ta'at namanye..orangnye tinggi dan berkaca mata..bertukar-tukar cerita dan idea.Belajar digit dengannya..daripada tak tahu basic digit,jadi tahu.Banyak belajar erti hidup jugak dengannya.Tade dia,rasa kosong hidup..

Di....mane lagi?
Tade dah..
Sekian..
wasalam..

No comments:

Post a Comment