There was an error in this gadget

Sunday, October 3, 2010

kucing ooo kucing


Assalamualaikum..
Hai..hai..hai..
yargh!!Selamat pagi semua.
Mulakan harimu dengan mood yg baik...senyum..senyum..ark! comelnye=)
Hihihihi...nampak tak gambar kat atas tu.Kucing kan? kehkehkeh..
tu kucing yg menginap kat belakang rumah aku.Yang besar tu namanye miuwie. Yang kecik tu pulak namenye miuwe jr.Mereka berdua ni ade pertalian darah. Yang besar itu mama,yang kecik tu anak.
Miuwe jr sebenarnya ade sekor kakak dan sekor abang.Tapi dua-dua dah pegi tinggalkan dia dengan mamanya.Ok la tu,tak payah berebut kalo nak menyusu kan?Patutla skarang ni miuwe jr bulat mcm batu sungai.Kalau bergolek-golek tu lagi comel kelihatannya.
Aku rasa bahagia sangat kalo tengok mama ngan anak ni bergurau.Damai je rasa..senyum sorang-sorang dan kadang-kadang gelak sorang-sorang bila tengok dua ekor makhluk ni.
Miuwe jr memang nakal.Suka lompat-lompat.Bukak je pintu belakang,dia lompat nak masuk rumah.Hehehe..comel..
Miuwe lak,pantang ade bakul kain.Mula la nak menggesel-gesel badan dia kat bakul tu.Umi selalu marah miuwe.Umi cakap,"Eeeiii..miuwe ni!Jangan gok gesel-gesel kat bakul ni.Melekat bulu nanti.."Tapi miuwe buat dono je.Makin di gesel badan tu ade la.Hihihi...telinga kuali betul la miuwe ni.
Tapi setelinga telinga kuali miuwe ni,dia tetap sayang kat anak dia.Dia rela tak makan semata mata nak bagi anaknya makan.Anaknye makan lebih tak pe..dia nak tengok anaknye membesar dengan sihat.Nak bagi scott emulsion,tak padan pulak kan?Kucing..
Ape-ape pun kepada kucing-kucing sedunia,I Love U All.Hihihi..
Akibat korang-korang la aku kene gelar kucing.Hihihi..
Penat la tangan ni tulis panjang-panjang.Lenkali kalo panjang umur,aku tulis lagi.Papai..Assalamualaikum.=)

No comments:

Post a Comment