There was an error in this gadget

Sunday, September 26, 2010

bila aku rasa sunyi..

Assalamualaikum..
hello..
Aku rasa sunyi..=<

Kenapa rasa sunyi? No television,no laughing,no food,no PS2 sound,no meuwi and meuwi junior,no cangkul n bunga,no bicycle and etc.
Ohh..rasa sunyi sebab tak tengok spongebob ngan phineas and ferb. Rasa sunyi bila tak tengok adik-adik ketawa,buat lawak cekadak.Rasa sunyi bila tak makan singgang,kerabu kacang botol umi buat.Rasa sunyi bila tak dengar bunyi PS2 yang selalu beroperasi kat rumah.Rasa sunyi bila tak dapat bagi makan meuwi ngan anaknya,meuwui junior.Nak tengok diorang bergolek-golek 2 beranak.Rasa sunyi sebab tak dapat main tanah.Cangkul-cangkul buat batas..belek-belek bunga.
Rasa sunyi bila tak kayuh basikal round-round padang.Senang kata aku rindu rumah aku.

Tapi ni la yang dikatakan cabaran hidup.Nak berjaya bukan senang.Nak berjaya bukan setakat duk rumah saje-saje.Nak berjaya kita mesti melalui kesusahan dulu.Berjauhan ngan umi ngan abah banyak mengajar erti kehidupan.

Ape-ape pun...yang penting hidup kita tak sunyi daripada rahmat dan kasih sayang Yang Maha Esa.That's the most important.Ok..aku nak gi sambung wat math balik.

No comments:

Post a Comment